Promowanie marki może przebiegać w różny sposób oraz za pomocą różnych kanałów. Oprócz mediów społecznościowych i stron internetowych istnieją także inne formy przekazywania informacji o działaniach firmy. Przykładem jednej z nich może być podcast. Jak można go wykorzystać, aby wypromować daną markę?
Podcasty w badaniach marketingowych
Social media, media własne, takie jak strona www czy kampanie outdoorowe – to bardzo wyeksploatowane sposoby na reklamę i promocję marki. Z tego powodu warto sięgać po nowe kanały komunikacji, jakie dają media. Popularne i chętnie słuchane stały się w ostatnim czasie podcasty.
Według badania zleconego przez Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020” wynika, że zasięg podcastów w zeszłym roku wzrósł o ok. 31% – łącznie daje to ok. 9 mln słuchaczy. Ponadto, 69% z nich akceptuje odcinki czy całe cykle, które są sponsorowane, natomiast 68% odbiorców nie ma nic przeciwko poleceniom zawartych w audycjach. 63% odbiorców akceptuje natomiast fakt, że dany odcinek powstał we współpracy z marką. Dlatego warto wykorzystać podcast jako narzędzie do promocji firmy.
Podcasty inwestycyjne jako projekt edukacyjny
Wrocławska agencja Proste Kreuje postawiła na realizację nowego projektu edukacyjnego, właśnie w formie cyklu podcastów o tematyce inwestowania. Pomysł narodził się podczas wprowadzaniu na rynek jednej z marek klienta agencji. Podcast ten przynosi odpowiedzi na wiele trudnych pytań, szczególnie w czasach, gdy tak wiele sfer życia jest dynamicznych. Czemu właśnie ta tematyka?
– Temat związany z inwestowaniem cieszy się popularnością. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób ulokować swoje fundusze zwłaszcza w okresie rosnącej inflacji. Rodzi wiele pytań i wątpliwości, które podcasty pt. „Balans w inwestycji” rozwiewają. Przejrzysta forma i dawka rzetelnych, wartościowych informacji stanowi świetny punkt wyjścia dla każdego, kto chce zostać inwestorem – mówi Rafał Nowakowski, Prezes Cubeeco sp. z o.o.
Efekty promocji w formie cyklu podcastów
Nadrzędnym celem takiego rodzaju promocji jest pokazanie, że marka działa dla ludzi. Nie tylko skupia się na celach marketingowych, ale również zależy jej na edukacji swojej teraźniejszej lub przyszłej grupy docelowej. „Balans w inwestycji” to luźne rozmowy na najważniejsze zagadnienia związane z lokowaniem kapitału w nieruchomości.
Specjaliści z branży opowiadają, jakie z ich doświadczenia rozwiązania najbardziej się sprawdzają, a także jak zminimalizować ryzyko związane z inwestowaniem. Gośćmi tych spotkań online są eksperci związani pośrednio z marką lub pracujący przy nowoczesnej inwestycji turystycznej Balance Park. Dzięki temu mogą zaprezentować odbiorcom swoiste case study, a do tego dają się poznać w podcastach jako specjalistów w swojej dziedzinie.
– W trakcie współpracy z Balance Park zależało nam na tym, aby osoby, które rozważają inwestycję w nieruchomości turystyczne, wiedziały, od czego zacząć i że nie musi to być trudny proces. Dzięki podcastom dowiadują się, jakie mają możliwości i na co powinni zwrócić uwagę, krok po kroku. Dzięki temu nasz projekt jest nie tylko promocją inwestycji, z którą współpracujemy, ale także ogromną porcją przydatnej, merytorycznej wiedzy eksperckiej, gotowej do wdrożenia od zaraz – mówi Martyna Szadkowska, Head of Strategy w Proste Kreuje.
Cykl podcastów jest swego rodzaju szkoleniem dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad odpowiednią formą lokowania kapitału. Odbiorcy, słuchając wszystkich odcinków, są w stanie zdobyć ogół wiedzy potrzebny do tego, aby zacząć inwestować w nieruchomości turystyczne.